loading...
سایت انجمن علمی رشته مهندسی مدیریت اجرایی و مهندسی مدیریت پرژه
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
مشکلات مهندسی مدیریت اجرایی 3 1181 shahin98
بلاتکلیفی رشته مهندسی مدیریت اجرایی 1 592 balaghy
تغيير نام رشته مهندسي مديريت اجرايي به مهندسي اجرايي 18 1351 balaghy
دانلود کتاب مقاومت مصالح جانسون ، ویرایش چهارم ترجمه بهرام پوستی 3 3789 wolf
سرعت دقيق نور در قرآن 4 772 hosseinkh
English chat 49 2591 fateme
عاقبت شوخی با استاد... 19 1328 norouzi
ارزش زندگی... 0 369 norouzi
اینم از سایپا که انقد تبلیغش رو میکنن..... 0 430 norouzi
حکایت یک سفارش محبت آمیز... 0 431 norouzi
9عمل زشتی که هر روز می بینیم! 0 482 norouzi
تفاوت ویندوز ۳۲ بیتی با ۶۴ بیتی در چیست ؟ 0 450 norouzi
باتری گوشی شما در کمتر از یک ثانیه شارژ می شود 0 436 norouzi
صندلی داغه حقیقت پرست 23 1383 haghighatparast
اللهم عجل لولیك الفرج 11 837 mazloomi
اینقدر بدم میاد از اینکه .... 382 9229 mazloomi
اینقدر خوشم میاد که .... 137 5181 mazloomi
یاد اون روزها بخیر 20 1205 mazloomi
قوانین و انتخاب نفرات 5 569 haghighatparast
صندلی داغ.................. 18 1035 Moosavi
مثلث خطر!!! 7 654 Moosavi
جزییات مهندسی مدیریت اجرایی 0 403 Moosavi
سلام پراید ! 35 1686 mazloomi
وصیت نامه... 1 372 darvishzade
آخرين پستم در سايت 5 607 mazloomi
سه درس از یک دیوانه... 0 344 norouzi
طنز تلخ!!! 0 310 darvishzade
مرد تاجری چهار زن داشت 20 1101 Moosavi
گلواژه های ماندگار 0 340 darvishzade
این متن را حتما بخونید 0 366 norouzi
خانم کولانی بازدید : 381 سه شنبه 1391/02/26 نظرات (0)

یکی از سنسورهای مهم در این سیستم ، سنسور اکسیژن است و از آنجایی که فرمول شیمیایی اکسیژن O2 می باشد ، اغلب آن را سنسور O2 می گویند. (لازم به ذکر است که اتم های اکسیژن همواره به صورت جفت ( دوتایی ) حرکت می کنند. )

اولین سنسور اکسیژن در سال 1976 بر روی VOLVO 240  به کار رفت. پس از آن هنگامی که قوانین مربوط به آلاینده ها در ایالت کالیفرنیا کاهش این مواد مضر را لازم دانست ؛ خودروهای موجود در کالیفرنیا در سال 1980 از این سنسور استفاده کردند. کمی بعد قوانین فدرال در مورد آلاینده ها ، نصب سنسور اکسیژن بر روی تمامی خودروها و کامیون های سبک ساخته شده در سال 1981 اجباری کرد و حالا با وجود آیین نامه OBD II ، ( خودروهای ساخته شده از سال 1996 تا کنون ) برخی از خودروها به چند سنسور اکسیژن مجهزاند که در تعدادی از آنها چهار سنسور اکسیژن به کار رفته است.

سنسور اکسیژن بر روی مانیفولد دود نصب شده  تا نشان دهد که میزان اکسیژن محترق نشده در اگزوز یا به عبارتی آلاینده های اگزوز ، چقدر است. بررسی میزان اکسیژن در اگزوز یکی از راه های اندازه گیری مخلوط سوخت و هوا است. اگر مخلوط محترق شده سوخت غنی (اکسیژن کمتر ) یا رقیق ( اکسیزن بیشتر ) باشد ، سنسور اکسیژن این تغییرات را به واحد کنترل الکترونیکی ECU ) ) گزارش می دهد.

عوامل بسیاری در غنی یا رقیق شدن مخلوط سوخت تاثیر گزاراند. از جمله : درجه حرارت هوا ، درجه حرارت مایع خنک کننده موتور ، فشار بارومتریک ، موقعیت دریچه گاز ، جریان هوا و بار موتور که برای اندازه گیری تمامی این عوامل ، سنسورهای دیگری وجود دارند. اما اندازه گیری اصلی تغییراتی که در مخلوط سوخت بوجود می آید توسط سنسور اکسیژن انجام می شود. بنابراین بروز هر نوع مشکلی در سنسور اکسیژن می تواند کل سیستم را ز شرایط طبیعی خارج کند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بر آنیم تا محیطی علمی در عین حال شاد و با وقار برای شما عزیزان فراهم آوریم و در راستای رفع نیاز های شما می کوشیم ما را از انتقادات و پیشنهادات و همینظور نظرات خود راجع به پست های وبلاگ و مطالب انجمن محروم نفرمایید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ضمینه فعالیت سایت را تعیین کنید (می توانید چند گزینه بزنید)
    آمار سایت
  • کل مطالب : 195
  • کل نظرات : 103
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 799
  • آی پی امروز : 63
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 71
  • باردید دیروز : 55
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,019
  • بازدید ماه : 1,019
  • بازدید سال : 32,715
  • بازدید کلی : 1,003,737