loading...
سایت انجمن علمی رشته مهندسی مدیریت اجرایی و مهندسی مدیریت پرژه
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
مشکلات مهندسی مدیریت اجرایی 3 1181 shahin98
بلاتکلیفی رشته مهندسی مدیریت اجرایی 1 592 balaghy
تغيير نام رشته مهندسي مديريت اجرايي به مهندسي اجرايي 18 1351 balaghy
دانلود کتاب مقاومت مصالح جانسون ، ویرایش چهارم ترجمه بهرام پوستی 3 3789 wolf
سرعت دقيق نور در قرآن 4 772 hosseinkh
English chat 49 2574 fateme
عاقبت شوخی با استاد... 19 1328 norouzi
ارزش زندگی... 0 369 norouzi
اینم از سایپا که انقد تبلیغش رو میکنن..... 0 430 norouzi
حکایت یک سفارش محبت آمیز... 0 431 norouzi
9عمل زشتی که هر روز می بینیم! 0 482 norouzi
تفاوت ویندوز ۳۲ بیتی با ۶۴ بیتی در چیست ؟ 0 450 norouzi
باتری گوشی شما در کمتر از یک ثانیه شارژ می شود 0 436 norouzi
صندلی داغه حقیقت پرست 23 1383 haghighatparast
اللهم عجل لولیك الفرج 11 837 mazloomi
اینقدر بدم میاد از اینکه .... 382 9214 mazloomi
اینقدر خوشم میاد که .... 137 5181 mazloomi
یاد اون روزها بخیر 20 1205 mazloomi
قوانین و انتخاب نفرات 5 569 haghighatparast
صندلی داغ.................. 18 1035 Moosavi
مثلث خطر!!! 7 652 Moosavi
جزییات مهندسی مدیریت اجرایی 0 403 Moosavi
سلام پراید ! 35 1686 mazloomi
وصیت نامه... 1 372 darvishzade
آخرين پستم در سايت 5 607 mazloomi
سه درس از یک دیوانه... 0 344 norouzi
طنز تلخ!!! 0 310 darvishzade
مرد تاجری چهار زن داشت 20 1096 Moosavi
گلواژه های ماندگار 0 340 darvishzade
این متن را حتما بخونید 0 366 norouzi
آقای موسوی بازدید : 465 پنجشنبه 1391/04/15 نظرات (0)

مایکروسافت تبلت خودش را معرفی کرد: با سِرفِیس نسخه ویندوز آر تی آشنا شوید

مایکروسافت با یک کنفرانس ناگهانی وارد شد و سر انجام تبلت خودش را معرفی کرد. حالا می توانید ترکیب سخت افزار و نرم افزار این شرکت را با هم و برای ویندوز داشته باشید. محصولی که با دقت زیاد و طراحی زیبا ساخته شده تا ویندوز یک گام بزرگ در دنیای تبلت ها بردارد.

اگر در وبلاگ نویسی زنده همراه نارنجی بودید در مراسم که دقایقی پیش به پایان رسید با تبلت Surface آشنا شده اید. اما حالا زمانش رسیده که اطلاعات را با هم جمع کنیم. مایکروسافت دو مدل سِرفِیس معرفی کرد. در این مطلب با مدلی آشنا می شوید که برای ویندوز RT ارایه خواهد شد.


تبلتی که تنها ۹.۳ میلیمتر ضخامت دارد و با بدنه ای ویژه از جنس آلیاژی به نام VaporMg ساخته شده تا استحکام بالا و وزن بسیار کم داشته باشد. وزن این مدل ۶۷۶ گرم است و نمایشگر آن ۱۰.۶ اینچی است از نوع ClearType HD که این وزن برای چنین سایزی بسیار خوب به حساب می آید.


sur-ver_narenji.jpg

در سِرفِیس نسخه RT پردازشگر ARM ساخت انویدیا به کار گرفته شده و محافظ گوریلا گلاس ۲ نیز روی نمایشگر قرار گرفته است. این شرکت می گوید که آنتن وای-فای سِرفِیس هم دارای بهترین کیفیت موجود در بازار است. دو دوربین هم در جلو و عقب این تبلت قرار گرفته است.

نکته جالب دیگر این است که تبلت مایکروسافت خودش دارای یک پایه است که ضخامت اش تنها 0.7 میلیمتر است. بنابراین این پایه همراه تبلت می تواند آن را در زوایه مناسب نگهداری کند.


sur-key_narenji.jpg

پورت های این تبلت هم شامل کارت خوان میکرو اس دی، یو اس بی 2.0 و اچ دی ام آی است و این تبلت در دو مدل ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی ارایه می شود.


اما اگر می خواهید عاشق تبلت مایکروسافت بشوید باید به کاور آن هم نگاهی بیاندازید. نامش را تاچ کاور گذاشته اند و به صورت مغناطیسی به تبلت متصل میشود. اما این فقط یک محافظ پوشاننده نیست. بلکه روی خودش یک کیبرد و تاچ پد هم دارد. این کاور فوق العاده تنها ۳ میلیمتر ضخامت دارد و از ۷ لایه تشکیل شده که می تواند کف دست را از انگشتان تفکیک کند و در صورت لمس اشتباهی تایپ نخواهد کرد.

ضمن اینکه تاچ کاور به حسگر شتاب سنج نیز مجهز است و وقتی آن را به پشت تبلت منتقل می کنید به تبلت اعلام می کند که باید از کیبرد نرم افزاری اش استفاده کند. نکته آخر در مورد این کیبرد هم این است که نسبت به میزان فشار هم حساس است و می توان از آن برای دستورهای مختلف استفاده کرد.


sur-type_narenji.jpg

قیمت و طول عمر باطری این تبلت هنوز اعلام نشده و مایکروسافت فقط به این جمله قناعت کرد که قیمت رقابتی خواهد بود. تبلت سِرفِیس مدت کوتاهی بعد از ارایه نسخه رسمی ویندوز 8 یعنی احتمالا در مهر ماه وارد بازار خواهد شد.

حالا به زودی ویندوز 8 از راه می رسد و یک تبلت اختصاصی با طراحی خوب و یک کیبرد زیبا همراه آن است که توسط خود مایکروسافت ساخته شده است. شما در مورد آینده این تبلت چه نظری دارید؟


sur-RT_narenji.jpg




برای نخستین بار: فروش کتاب های الکترونیک از کتاب های کاغذی پیشی گرفت

شما چقدر کتاب الکترونیک می خوانید؟ هنوز هم به خواندن کتاب کاغذی عادت دارید؟ این جمله را از افراد زیادی می شنویم که می گویند: کتاب کاغذی چیز دیگری است. یا حس کتاب خواندن فقط وقتی است که کتاب واقعی را در دست گرفته ای.

اما به نظر می رسد با گسترش استفاده از تبلت ها و کتابخوان های الکترونیک، این عادت در حال تغییر است. حالا آمار جدیدی اعلام شده که می توان آن را یک تغییر بزرگ بدانیم: در آمد فروش کتاب های الکترونیک در آمریکا هم اکنون بیشتر از کتاب های کاغذی است.

بر اساس این آمار، در سه ماهه اول سال جاری میلادی میزان درآمد حاصل از کتاب های الکترونیک در آمریکا بیشتر از کتاب های کاغذی بوده است. این آمار از جمع آوری اطلاعات ۱۱۸۹ انتشارات مختلف به دست آمده و نشان می دهد که تغییر بزرگی در راه است. کتاب های الکترونیک برای نخستین بار از کتاب های کاغذی پیشی گرفته اند.

فروش کتاب های الکترونیک در سه ماهه اول سال جاری میلادی در آمریکا معادل ۲۸۲ میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته در مدت مشابه بیش از ۲۸ درصد رشد داشته است. کتاب های الکترونیک مخصوص کودکان اوضاع شان از این هم بهتر بوده و با ۲۳۳ درصد رشد، به ۶۴ میلیون دلار فروش دست یافته اند.


hardcover-vs-ebooks-chart_narenji.jpg

در مقایسه با آن فروش کتاب های کاغذی به ۲۲۸ میلیون دلار رسیده و ۲.۷ درصد رشد داشته است. این روند به خوبی نشان می دهد که عادت های ما برای خواندن کتاب های کاغذی به سرعت در حال تبدیل شدن به روش جدید یعنی خواندن کتاب های الکترونیک است. در کنار آن نباید فراموش کنیم که علایم این تغییر از مدت ها پیش در حال ظاهر شدن بود. برای مثال آمازون که بزرگ ترین کتاب فروشی دنیا به حساب می آید از حدود یک و نیم سال پیش اعلام کرده بود که میزان فروش کتاب های الکترونیک در این سایت نسبت به فروش کتب کاغذی پیشی گرفته است.

کتاب های صوتی نیز همچنان با اقبال بیشتری مواجه می شوند. فروش آنها نیز در این سه ماهه به ۲۵ میلیون دلار رسیده که بیش از ۳۲ درصد رشد نشان می دهد.

اگر هنوز سراغ خواندن کتاب های الکترونیک یا گوش کردن به کتاب های صوتی نرفته اید، این آمار به شما یادآوری می کند که باید هرچه زودتر سراغشان بروید. کافی است یک کتابخوان الکترونیک ساده یا تبلت داشته باشید، تلفن هوشمند هم گزینه نسبتا مناسبی است تا بتوانید روی آن مطالعه کنید.





موزیلا مرورگر جونیور را برای آی پد ارایه می کند

موزیلا مشغول ساخت یک مرورگر جدید است تا سافاری را در آی پد به چالش بکشد. بنیادی که مرورگر محبوب فایرفاکس را تولید کرده حالا روی یک مرورگر جدید به نام «جونیور» کار می کند تا دنیای تبلت ها را از آن خود بکند.

آنها می گویند در طراحی جونیور از ابتدا به به ابداع دوباره و رابط کاربری مرورگر فکر کرده اند و قصد دارند با یک محصول ساده و متفاوت وارد رقابت بشوند. آلکس لیمی طراح محصولات فایرفاکس در یک ویدیو، مرورگر سافاری آی پد را یک تجربه بد خوانده و گفته ما مشغول ساخت یک محصول متفاوت هستیم.

موزیلا مدتی پیش مرورگر فایرفاکس را برای اندروید ارایه کرده است. مرورگری که آنقدرها هم با استقبال کاربران مواجه نشده و کاربران اندروید همچنان گزینه های متفاوت و بسیار خوب دیگری در اختیار دارند. اما موزیلا تا به حال روی آی پد مرورگری ارایه نکرده است.

البته فراموش نکنید که شرکت های بزرگی مانند یاهو، اتُمیک، دلفین و اپرا و… هم اکنون مرورگرهای خودشان را برای آی پد دارند. اما در عین حال فایرفاکس حدود ۲۰ درصد کاربران مرورگرهای جهان را در اختیار دارد. اگر یک محصول خوب و قدرتمند ارایه کند باید منتظر باشیم تا با استقبال خوب طرفدارانش مواجه بشود.


منبع : نارنجی

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بر آنیم تا محیطی علمی در عین حال شاد و با وقار برای شما عزیزان فراهم آوریم و در راستای رفع نیاز های شما می کوشیم ما را از انتقادات و پیشنهادات و همینظور نظرات خود راجع به پست های وبلاگ و مطالب انجمن محروم نفرمایید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ضمینه فعالیت سایت را تعیین کنید (می توانید چند گزینه بزنید)
    آمار سایت
  • کل مطالب : 195
  • کل نظرات : 103
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 799
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 55
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 977
  • بازدید ماه : 977
  • بازدید سال : 32,673
  • بازدید کلی : 1,003,695